• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

طلاب آذربایجان شرقی معمم شدند

  • کد خبر : 763
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۵
طلاب آذربایجان شرقی معمم شدند
حوزه همزمان با نیمه شعبان، ۳۴ نفر از طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی معمم شدند

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، همزمان با نیمه شعبان، مراسم عمامه گذاری طلاب استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی قاضی طباطبایی فرزند برومند آیت الله شهید قاضی طباطبایی و حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و جمعی از طلاب و خانواده های آنان، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ابتدای این مراسم، ابراز داشت: در این مراسم ۳۴ نفر از طلاب پس از مصاحبه و کسب نظر مثبت شورای حوزه علمیه استان معمم می شوند.

وی افزود: انتظاری که مردم و جامعه از طلاب و روحانیون دارند، عمل به وعده و رعایت اخلاق و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: رمز موفقیت روحانیت این است که زی طلبگی را رعایت کنند و آن چیزی که به مردم می گویند را خودشان عمل کنند.

وی افزود: لباس روحانیت همان جامه رسالت الهی پیامبران و اولیای الهی بر دوش طلاب و روحانیان است و اگر دغدغه دین و شریعت دارید و به دنبال ترویج ارزش‌ها و معارف الهی در جامعه داشتید، امروز با تلبس به این لباس مقدس رسالت شما دوچندان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: حوزه علمیه آذربایجان باید احیا شود که برای تحقق این مطالبه جدی معظم‌له نیازمند تلاش همگانی هستیم،

برنامه مولودی‌خانی، تواشیح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://az.ismc.ir/?p=763

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.